Praca jako agent koncertowy

Obecnie na krajowym rynku pracy pojawia się coraz więcej ogłoszeń na stanowiska managerskie w wielu rozmaitych branżach. Obok menedżerów gastronomii poszukiwani są dziś również agenci koncertowi i managerowie muzyczni.

Aby zostać sprawnym, skutecznym i wykwalifikowanym menedżerem w branży rozrywkowej lub muzycznej nie trzeba wcale kończyć kilkuletnich studiów na kierunkach związanych z zarządzaniem lub marketingiem. By podjąć pracę jako agent koncertowy lub manager zespołu muzycznego, należy jednak wykazać się odpowiednimi predyspozycjami i umiejętnościami. Osoba zajmująca się promocją artysty, zespołu lub wokalisty, podobnie jak manager firmy kosmetycznej, restauracji czy hotelu odpowiedzialna jest przede wszystkim za skuteczną kampanię marketingową oraz organizowanie imprez.

Manager muzyczny może więc zatrudnić dodatkową osobę, której zadaniem będzie organizowanie wydarzeń kulturalnych i koncertów z udziałem promowanego zespołu, sam zaś powinien przede wszystkim czuwać nad karierą i rozwojem artystycznym muzyków. Menedżer zespołu lub wokalisty jest także odpowiedzialny na przygotowywanie i podpisywanie wszelkich umów oraz dokumentów, powinien zatem wykazać się podstawową wiedzą z zakresu księgowości, ekonomii lub zarządzania.

Dobry manager koncertowy lub agent zespołu muzycznego powinien także posiadać branżowe kontakty i znajomości, pomocne przy wspólnym organizowaniu koncertów i występów. Co więcej, musi on też doskonale znać muzykę, szczególnie ten jej gatunek, w którym promowany wykonawca tworzy swoją muzykę. Skuteczny menedżer powinien także umieć współpracować z ludźmi i dobrze organizować swoją pracę.

Aby więc zostać profesjonalnym managerem lub agentem koncertowym warto nie tylko dobrze znać branżę i krajowy przemysł muzyczny, ale również zapisać się na specjalne kursy i szkolenia menedżerskie,  podczas których można zdobyć wiedzę pomocną przy organizowaniu imprez masowych czy planowaniu kampanii promocyjnych i reklamowych.